CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 26, 2010

ILHAMKU BUAT KAMU !

SAYANGGG ape yg bakal aku coretkan nieyh khas tuk koe lar ..
Aku pown xtaw mcm mane bende nieyh leyh sampai ke tahap nieyh ..
Kerana cintaku padamu ilhamku bertambah2 masyuk ..
Wow , sungguh xku sangka cinta buat aku gila ..
Tapi bukan gila meroyan taw ..
hehehe ..
KHAS BUAT ENCIK MUNCET


Sselamilah jiwaku ini (dan)
A : abadikan memori kita (aku)
I : ingin terus kekal bersama (walaupun)
F : fana hidup ini berbeza2 (namun)
U : utuhnya cinta kita (biar)
L : lilin api membakar semangat cinta (tapi percayalah)

K : kau akan tetap bertahta dihatiku (akanku)
H : himpunkan pepohon kasih bersamamu (dan)
A : akan sama2 dalam apa jua keadaan 
I : impianku ingin memilikimu (kita)
D : doaku jua dalam mimpi2 (yang)
I : indah & ikhlas dalam percintaan ini (biarpun)
Z : zahirnya saja indah dimata 
A : aku tetap milikmu (kerna semuanya)
L : lahir dari hati yang suci 



heyy ! muncet ..
dengar sini baik2 .. hehehe ..
orang terima kekurangan bie sebagai satu keunikkan 
pada diri bie ..
owg cube cari kebaikan bie dan owg bersyukur kerana 
dipertemukan dengan bie ..
iloveyousomuch lar muncet !
muncet jgn pernah tinggalkan owg eyh .. huhuhu ..

Thursday, November 25, 2010

I LOVE U LAR MUNCET !

Nape lar aku xleyh tidow nieyh ..
Doyaaaiii ..
Pusing kiri , pusing kanan
tetap mata nieyh xnak pejam ..
Alang2 da xleyh tidow ,
terus lar aku menulis blog ..
Tibetibe teringatkan encik muncet aku tuh ..
Mesti da enak dibuai mimpi kn ..
huhuhu .. 
Tadi muncet call ..
Dye pesan soh kejutkan dye pagi besok kuwl 8.30am ..
Dye kate ade meeting ..
Tapi law time sekarang pown aku xtidow lagi
camne lar aku nak kejutkan muncet besok ..
uuuhhh !!!
"muncet , sowie law owg xdpt kejotkan muncet besok "
jangan salahkan owg eyh !
salahkan mate nieyh nape xnak tidow ..
hehehe ..
eh ! lupe plak ..
Heyy , muncet , nieyh ade something lar tuk muncet ..
nah , muuuaaaccxxxkkkzzzz ..
Tibetibe nak cakap tengs 4 everthing ..



nieyh luahan hati yg nak bagi muncet bace .. 
huhu ..
sayang muncet sangadsangad lar ..
eh , korang jangan amek dye dari aku eyhh !!
aku sayang dye sampai syurga taw ..
iloveyousomuch muncet !!


SEHELAI WARKAH CINTA !

Sehelai warkah cinta 
sebuah tinta rahsia
\bersamanya ku selit sekeping jiwa
bersama bait-bait indah ..

Ku raut mata pena
dakwatnya air mata
hati-hati ku melakar cinta
mengubah kalam indah
agar nanti , kau terpengun membacanya ..

Matahari dan bulan , bintang dan kejora 
tak terkecuali perigi dan timba
ku jadikan umpama
agar kau mengerti nantinya ..

Sehelai warkah cinta 
sebuah tinta penuh rasa
dari seorang manusia biasa
semoga nanti , kau tersenyum saat membacanya ..

sehelai warkah cinta
kiriman dari seoarng pencinta
buat kekasihnya
semoga nanti , kau sudi membacanya ...


Tuesday, November 23, 2010

TIP BANGUN SUBUH !

Ramai di kalangan kita yang mengalami kesukaran untuk bangun awal pagi dan mendirikan solat Subuh di awal waktu kan .. Bukan korang je , kadang2 aku pown liat gak . . hehe . sampai nak keluar anak tekak mak aku berleter .. tuh pown payah gak aku nk bgon .. huhu .. td aku ade terbace artikel nieyh .. so saje je la nk kongsi ngan korang and nk ingatkn diri sendiri gak .. jom la layannn ..

1. Tidur awal sekitar 10 atau 11 malam supaya tidur anda mencukupi.
2. Ambil wuduk sebelum tidur.
3. Tanam azam di dalam diri untuk bangun awal.
4. Baca surah Al-Mulk, tiga Qul dan doa sebelum tidur.
5. Pasangkan niat; 'Aku nak bangun pukul sekian kerana Allah.'
6. Maafkan semua orang sebelum tidur.
7. Elakkan makan makanan berat sebelum tidur.
8. Elak diri dari melakukan maksiat sebelum tidur.
9. Gunakan jam loceng atau alarm di telefon bimbit untuk membantu anda. Pastikan ia berkualiti.
10. Minta tolong orang lain seperti ibu atau rakan untuk mengejutkan anda. Mungkin minta mereka simbahkan air atau urut ibu jari anda sekiranya masih sukar untuk bangun!

Sunday, November 21, 2010

MALU NYE DYE KAN !

Hahahaha ..
Adeeessss ! asal tibe2 nk ketawa nieyh ..
duusssshhh !! ..
adeh , ape daa .. hehehe ..
Pe yg aku nk create nieyh cm lawak plak ..
huhuhu ..
tuh yg asyik nk ketawa je nieyh ..
Hari nieyh td aku bangon lambat lorh ..
anak dara sape lar nieyh ..
hehehe ..
Bikin malu mama je ..
Untung je dpt mama yg xkuat bebel ..
Law x , abiz la aku ..
huhuhu ..
Pas je bangon dari tidow , terus tanye mama ..
"mama masak ape , lapar lar" ..
**da la bangon tengahari ,taw2 nk makan je ..
mungek sungguh ..


Pas beberapa minit kemudian , aku lepak2 jap depan tV ..
malas nya nak mandi . hehehe ..
Syok plak tengok NONA kat tV3 nieyh .. 
Tibe2 , ade orang ketuk pintu rumah ..
**sape plak tuh , doyaii ..
Dengan bertemankan kemalasan aku nieyh , aku pown terpaksa la bangon tuk bukak pintu ..
Bukak2 je pintu , ade sowang mamat nieyh berdiri depan pintu ..
**ensem siott ..
Belum sempat aku nak kate pape , dye da cakap bahasa dye ..
duuusssshhhh ! cina rupenye ..
Tanpa sebarang nokhtah , dye terus je cakap dalam bahasa ibunda nye ..
Aku pown tercengang je la ..
Mane la aku paham bahase dye ..
hehehe ..
Lepas je dye abiz cakap panjang depan aku , aku cume cakap kt dye "melayu punye olang maa " ..
hahahaha ..
bapak malu siot ..
tuh la , len kali cakap la tanpa nokhtah . hahaha ..
Pastuh yg pelik nye dye bole lagi tanye , "u bukan cine meyh ??" ..
Aku pown cakap la "bukan lorh , saye melayu punye olang " ..
Sempat lagi bebual , "saye ingat u cina , u banyak serupa cina meyh" ..
hahahaha ..
bapak mungek punye cina ..
Asal ramai sgt , orang ckap aku cam cina ..
G saloon hari tuh pown ade orang ckp cm cina ngn aku , g pasar pown auntie tuh leyh ckp cina ..
**auntie , lu manyak rabun lar .. hehehe ..
Tp mamat cina td tuh rabun jgk ke ..
hehehehe ..
Pape je la ..
Yg penting mamat cina td , memang mungek ..
Memalukan diri sendiri ..
Hahahahaha ..
mama aku cakap an , nieyh bukan cina punye olang
tp jepun punye olang ..
komunis punye geng ..
hehehehe ..
kuang asam jeruk mama ..
dussshhh !! hahaha


Wednesday, November 17, 2010

SALAM AIDILADHA !

Salam Aidiladha ..
Raya lagi la weyh . hehe ..
Tapi Raya Aidiladha la .. huhu ..
Xbanyak pown dpt duet raye .. hehe ..
(aku nieyh yg taw duet2 ., ape daa .. hehe .. mengalahkan budak2 plak an .. )
Giler arh ! ari nieyh td aku bangun kuwl 12 tengah hari dowh . huhu ..
Sampai orang yg datang raye plak ketuk pintu bilik kejutkan aku ..
Malu xmalu la an .. hehe ..
Memang giler kentang la .. haha ..
Mane x nye , malam td sibuk ngan bufday party yg mama buatkan .. 
Tengs mama .. 
Sayangggggggggg mama sgt2 .. huhu ..
Pas je bufday party tuh , ikot plak anak buah aku yg giler tuh g function malam raye ..
Ape lg , race motor la ..
Mainan budak kampung la katekan .. hahaha ..
Ape barang an .. hehe ..
X tip top la bro .. huhu ..
(iwan , koe jgn lupe like taw . aku de kutuk koe nieyh ) hahaha ..
Kuwl 1 pagi plak , angah call cakap nk dtg kampung aku , nak jumpe aku ..
Pe lagi , menggelupur la aku nk balek an ..
Excited la katekan ..
da 5 tahun beb aku xjumpe dye ..
Rindu tahap meroyan da nieyh . hehe ..
Tengs angah coz sudi datang law pown jauh ..
Tp xla jauh sgt kowt ..
Syok sangat bercerita sampai xsedar jam da kuwl 4.30 pagi ..
Sebab tuh la aku bagon lewat  td . hehe ..
Da terlewat nak g raye ..
hehehe ..
Malam nieyh pown , angah datang lagi ..
Sebab xpuas nak lepas rindu kate nye ..
Tapi xlame pown .. 
Dalam 2jam je dpt bual .. huhu ..
Kuwl 5 pagi kang angah da gerak nak blek Melaka ..
Tengs angah ..
Aku sayanggggggg koe ..
muaacckkkzzz3x ..
Koe kawan yg terbaikkkkk dowh .. hehehe ..
Len kali kite jumpe lagi eyh !

sayanggggg koe la angah ..


nieyh anak buah aku yg bajet tip top ..
xbleyh bla ..
hahaha






Tuesday, November 16, 2010

HAPPY BIRTHDAY YAYANG !

Happy Birthday Yayang . .
16/11/2010 ..
Yayang da bertambah umur la ..
hehehe ..
KOrang rase aku da tue ke . huhuhu ..
Belum lagi la . Baru nak kenal dunia kowt ..
Tp pape pown aku nk wish kt diri sendiri lu ..
Appy Bufday Yayang ..
nieyh kek tipu je . hehe .
kek yg betul2 xsempay nk snap , coz kamera
sampai lmbat sngat . huhu .
Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki ..
Semoga dpt perbaiki diri menjadi yg terbaik diantara yang lebihhhhh terbaik ..
Chayokk ! Yayang bole ..
Tengs pada korang2 yg wish bufday aku ..
Tengs kt muncet sebab nyanyikan lagu birthday ..
Lawpon suara muncet xenak . hehehe ..
Muncet da janji nk bagi hadiah , tp ntah bile pown xtaw ..
Muncet tuh memang , xromantik langsung . . hahaha ..
Tengs kt abgg coz belikan baju baru ..
Tiap2 tahun mesti dpt hadiah baju dr Singapore ..
Boyfrenz dr Singapore xde ke abgg .. hehehe ..
Tengs jgk kt mama yg susah payah bt birhtday party ..
Lawpon xmeriah cm tahun2 dulu sebab tahun nieyh mlm raye ,  tp tetap rase cm happy sgt2 ..
Tengs kt semua yg bg hadiah .. huhu ..
Tahun nieyh dpt hadiah yg xkan dilupakan ..
Hadiah nye dpt jumpa kawan lame yg da 5thun lbeh xbersua .. huhu ..
Tengs angah , sanggup datang dari jauh semata2 nk lepaskan rindu .. 
Sayanggggg koe sgt2 ..
Doakan yg terbaik tuk aku k ..
Love u all ..
muaacccxxkkkkzzzzzzz ..

p/s : Law pown party yg kecil2 je tahun nieyh ..
Tp terima kasih mama sebab da bt yg terbaikk ..
sayangg mama sgt2 . muacxkkzz ..
Tengs abgg , chantekk baju nieyh ..

Thursday, November 11, 2010

RINDUKU TERUBAT

Yuhuuuuu ..
Hari nieyh hari yang terindah dlm kamus hidup aku pada tahun 2010 ..
Sudah hampir setahun aku menanggung beban rindu nieyh ..
Rasenye kalau lah dpt lihat bape byk takungannye , komfem la da tingi bukit nak ke genting tuh ..
hehehehe ..
 Alhamdulillah , syukur sgt pada Allah sebab bg aku kesempatan untuk dpt bertemu dgn si muncet aku tuh ..
Dah setahun aku ngn dye xjumpa ..
Dpt la aku mengubat rindu yg sekian lama nieyh ..
huhuhu ..
Cam xcaye plak aku jumpe dye hari nieyh ..
Terima kasih muncet .. 
Terima kasih Ya Allah ..
First time jumpa muncet dalam kalendar 2010 ..
muncet sangat la gemokkkz ..
hahaha ..
Terkejut aku ngan perubahan muncet yg sangat mendadak ..
Pas nieyh xnak pggl muncet la .. 
Nak pggl si gemokz plak ..
okeyh x , hehehe ..
Market muncet da turun la ..
hahaha ..
Tp yg penting muncet tetap ensem an ..
owg tetap sayang la gemokz ..
hahaha ..
Sayanggg ketat2 .. huhuhu ..
Terima kasih sekali lg muncet ..
ilysm ..
p/s : tq Allah .. kerana kau kabulkan permintaanku ..
walaupun aku dan dia telah kau pisahkan selama setahun , dan kau datangkan pelbagai dugaan tp kau tetap biarkan kami bersama .. 
Dan kau sentiasa pelihara kami ke arah kebaikan ..
Kau panjangkan lah jodoh kami ..
Kau berkatilah tali persahabatan kami yg menjelang tahun yg ke 3 ini ..
Sesungguhnya setiap apa yg berlaku ade hikmah yg terbaik bt kami ..
tq muncet .. walaupun kita berjauhan selama setahun dan pelbagai rintangan yg telah kita lalui tp b tetap dengan owg dan begitu jua owg yg tetap berada dekat dengan b ..
tengs jgk sbb jage hbngan kita nieyh ! 
iloveusomuch gemokz ..

Wednesday, November 3, 2010

HAPPY BIRHTDAY MUNCET !

Happy birthday chentaku.
Selamat Hari Jadi my dear Saiful Khadizal Bin Mohd Shah yang telah bertambah usianya pada hari nieyh 4 November 2010 .
Dah tua rupanya muncet aku nieyh . 
hahahaha .
jangan marah eyh b . huhu .
Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki .
dikurniakan kebahagiaan dan yang terpenting sekali mendapat rahmat dan berkat Allah dalam kehidupan sehari2 semasa menjalankan tugas dan bersama orang2 yang tercinta .
(tp sygg sbb kite jauh kn muncet)
tp xpe yang penting b sentiasa dihati tiap masa dan ketika . huhu .
lagi satu yg owg harapkan semoga b dpt perbaiki kesilapan lalu menjadi yang terbaik .
xmo nakal2 , xpyah la nk skandal ramai2 . hehehe .
b taw kn owg sayanggg b ketat2
hehehehe .
so , b nak hadiah ape tahun nieyh ??
Law hadiah yg b mintak tuh susah sikit .
"b nk hadiah ayg je , tp dalam bungkusan".
nanti law mati lemas langsung xdapat pape . hehe .
mintak la banglo besar ke , kereta Ferrari ke .
komfem xdapat .
hahaha .
owg pown xtaw nk kasi ape .
kasi kiss je la , jimat xpayah kua duet .
hehehe .
nah ,
muuuaaxxkkzzz 30000x .
hehehe .
Happy Birthday Sayangku .
i sygg u sgt2 taw .
semoga hbngan nieyh kekal sampai ke syurga .
ilysm <3

Selamat Ulang Tahun Sayang .
Saiful Khadizal Bin Mohd Shah .
Namamu bukan asing bagiku ..
Kelibatmu tak jauh dari diriku ..
Diriku sebahagian dari dirimu ..
Walaupun jauh .. tapi ingatanku tetap padamu ..
Tak lari dari mataku .. sesungguhnya kau lah penyinar ..
Kau lah penasihat ..
Kau lah penawar ..
Kau lah segalanya dlm cinta ini .
Gayamu ..
Kadang-kadang tegas ..
Kadang-kadang tenang ..
Walaupun kau baran namun hatimu tetap penyayang ..
Hari ini .. sekali lagi ..
Hari bersejarahmu ..
Walaupun diriku ini tiada disisi , 
walaupun kita tak dapat bertemu ..
Namun .. ku kirimkan warkah ini sebagai pengganti diri ..
Sebagai tanda kau sentiasa ku ingati ..
Sesungguhnya sayang .. Selamat Ulang Tahun untukmu ..
Terimalah salam cinta dari kekasihmu ..
Yang menyayangi ..
Yang mengasihi ..
Di mana sahaja setiap waktu ..
Semoga Allah merahmati dan memberkati dirimu ..
ikhlas dari kekasihmu yang jauh dan sentiasa menyayangimu .
kam0o dihatiku selamanya ..
sampai ke syurga . huhu